dve domeny na jednom pocitaci

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jan 24 13:55:12 CET 2001

On Wed, 24 Jan 2001, Jan Povolny wrote:

> *** Toto jsem presne provedl, nicmene jelikoz jsem si u sve domeny nechal na
> NICu zapsat primary DNS ve tvaru host.domena.cz, napsal jsem radek NS ve
> tvaru host.domena.cz. Potom tento radek NS ukazoval na CNAME, coz je pry
> nepripustne. Jelikoz uz se mi nechce otravovat NIC s prepisovanim zaznamu
> (delal jsem to v posledni dobe casto :-), tak jsem to vyresil pomoci vyse
> zminenych dvou A zaznamu.

	CNAME na prave strane v podstate jakehokoliv zaznamu je nedovoleno
proto, ze to je zbytecny dotaz do DNS navic, ktery lze "zkratit" uz na
strane spravce DNS a lze se mu tedy zcela vyhnout. Pri navrhu prislusnych
RFC se nezohlednilo to, ze by CNAME na leve strane mohlo byt potrebne jen
proto, ze se prislusnemu spravci neco "nechce" :-)

	Jinak ale zmenit nameservery znamena jeden mail a jeden fax obe
zaslane na CZ.NIC - myslim, ze to klidne muzete udelat a nekomplikovat si
zivot nasobnymi A zaznamy, nasobnymi PTR za znamy a tak vubec - pracovnice
CZ.NICu vas pozadavek vyresi rady a bez toho, ze by vas povazovaly za otravu.

					Dan