OSPF routing daemon - ktery ??

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jun 6 12:46:48 CEST 2001

Klièka Jan wrote:

> cestou nez defaultni). V Intranetu bezi OSPF - takze bych potreboval
> daemon, ktery rozumi OSPF a delat kontrolovanou redistribuci rout OSPF
> <-> jadro. V principu jsem uvazoval o nasledujicich kandidatech:
>
> - gated
> - zebra
> - bird

	Zebru neznam a bird znam jen natolik, ze jsem se s nim seznamil v
situaci podobne vasi a pripadal mi tak nejak nedodelany, takze jsem ho
nakonec vubec nevyzkousel.

	Gated je pouzitelny, ale clovek musi byt velice opatrny pri jeho
pouzivani - nesnazte se ho nahnat do nejakych okrajovych oblasti
fungovani ci specialnich konfiguraci. Pro zakladni provoz je dobry, i
kdyz ani v nem neni dokonale stabilni.

	Osvedcilo se mi zajistit dat ho do /etc/ttys (na Linuxu mate, tusim,
inittab), takze sam system hlida to, ze bezi a v pripade jeho padu ho
okamzite znovu nastartuje.

	Pouzival jsem ho puvodne v konfiguraci intra~OSPF, propojeno s ISP OSPF
(propojeni pobocek v ruznych mestech, mezi pobockami jsou tunely, takze
OSPF vidi i kruznice), ale dnes jsem to radeji predelal do varianty
intra~RIP2 propojeno s ISP OSPF - funguje to lepe.

	Pokud vim, ve volne dostupnem gatedu je take ne uplne optimalni
implementace OSPF - myslim take, ze mj. vychazi z nejakeho strasiho RFC
nez je aktualni, kdezto "nove" OSPF je pouze ve verzich, ktere volne
dostupne nejsou. Presto mi i ta "stara" implementace jakz-takz
fungovala.

	Takze gated, ale opatrne a hlidat.

							Dan

--
Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz