admin-c, tech-c... co to je?

Jan Kulveit kulveit at altavista.net
Fri Mar 9 18:27:51 CET 2001

On Fri, 9 Mar 2001 17:36:46 +0100

> Dobry den,
> doufam ze jsem tu spravne.

Castecne, konference o domenach a NICu ma adresu forum-l at gw.nic.cz,
ale tam se spis resi obecne otazky fungovani a registrace. Ucastniky
obou konferenci by delsi debata zrejme obtezovala priblizne stejne.

Taktez se muzete obratit primo na NIC - sice neradi, ale poradi vam.

Viz web NICu, http://www.nic.cz/descr.html

>A dale jakym zpusobem to cele funguje?

Naklepete udaje do formulare na webu, zmacknete OK. Zformatuje se vam
vystup k odeslani mailem - cili zkopirujete, vlepite a poslete na auto-chg at nic.cz

Co dalsiho musite udelat zavisi od typu zmeny - viz http://www.nic.cz/auth.html

> Kdyz mam  registraci jako subjekt, musim byt zaregistrovany jako osoba?

Jako subjekt uz nutne mate nejake kontaktni osoby.

> Kde vezmu id? Nekdo mi ho prideli, nebo si muzu vymyslet cokoliv?

Pokud mate domenu, nutne mate nejaky subjekt. Ten ma nejaky id.
Muzete si zaregistrovat novy subjekt, pak si id muzete vymyslet, jenom
nesmi byt dve stejna. K registraci subjektu potrebujete zaregistrovanou
alespon jednu kontaktni osobu.

> Vubec tomu
> nerozumim, taky bych byl nekomu velice vdecny, kdyby mi mohl podat
> nejake zakladni vysvetleni, pripadne odkazat nekam kde popis vsech tehle
> veci najdu. Na NIC.CZ jsem hledal ale nic nenasel :-(

Chce to asi lepe hledat :(
Pokud vam web NICu nepostacuje, asi by bylo rozumnejsi sverit spravu
domeny do rukou nekoho zkusenejsiho, pripadne hostingove firmy.

Zdravi

Honza Kulveit