admin-c, tech-c... co to je?

Petr Klimovic pizi at jinak.cz
Sat Mar 10 16:44:01 CET 2001

 PL> doufam ze jsem tu spravne. Potreboval bych si zmenit udaje o
 PL> registraci v CZ NIC. Ale ten formular obsahuje me zcela nezname
 PL> pojmy
 PL> jako admin-c , tech-c acc-c...

Mejme firmu A a v ni spravce pocitacu pana Pepu.
Zaregistruje se kontaktni osoba Pepa a subject firma A.
Pro subject A se uvede jako spravce Pepa. Pan Pepa tedy spravcuje
zznam o firme A. Firma A se uvede jako vlastnik dane domeny.

admin-c je vlastnik, ten komu dany zaznam patri. Pro subject to je
Pepa,
pro domenu je to firma A. tech-c je ten kdo ruci za technickou stranku
toho
vseho, treba se stara o nameservery. To je Pepa. acc-c je ten kdo to
plati. To
je Firma A.

 PL> Kde vezmu id? Nekdo mi ho prideli, nebo si muzu vymyslet cokoliv?

Muzes si vymyslet cokoliv.

                              *Pizi*

... Slon je mys vytvorena na zakazku vlady.