Router, gateway, proxy

Jan Moravec jmoravec at protel.cz
Tue Oct 2 10:20:39 CEST 2001

Zdravim,

   priklanim se k vykladu pana Rohledera a i muj predchozi "jednoduchy"
vyklad k tomuto smeroval.

   router = stale stejne prostredi: vyhybka na kolejich
   gateway = zmena prostredi: normalni kolej <-> uzkokolejka

		Jan Moravec

PS: Nemam nic splecneho s zeleznici, ale tento vyklad mi pripada
srozumitelny.

PS2: Chtel-li bych zabrednout do detailu, tak budu bojovat proti drive
uvadenemu nazoru, ze (zjednodusene) 'proxy=cache'. S tim prece nelze
souhlasit. Jedna z vlastnosti proxy serveru muze byt i uchovavani obsahu
prochazenych dat pro opakovane pouziti, ale je to jedna z moznosti. Neni
prece pravda, ze to tak musi byt. Pouze to tak byt MUZE. Takze bych z
definice proxy serveru tuto 'nadstandardni vlastnost' vypustil. ...
nechtel jsem zabrednout. Puvodni tazatel uz o vyznamu tech trech slov asi
predstavu urcite ma a neni nutne mu z v tom delat zmatek. ;-)