HUB&switch

Jan Satko satko at quanto.nr.sanet.sk
Wed Oct 3 09:20:39 CEST 2001

> Myslim si ale, ze nejake obmedzenie musi byt. A mna prave
> zaujimal rozdiel medzi hubmi a switchmi a ich kombinovanie.

Rozdiel ?
HUB = multiportovy re[pater = len zvysuje apmlitudu(opravuje signal)
BRIDGE = dvojportovy stroj, ktory si spravi tabulku MAC adries, ktore sa
skryvajy sa tym ktorym interfejsom a potom na druhu stranu prepusta iba
tie packety, ktore tam naozaj smeruju. Cize setri kapacitu  liniek na
oboch stranach. Zavcsa sa jednalo PC-dlo, do ktoreho sa narubali
sietovky(NIC)
SWITCH = multi-portovy bridge(12,24,48 portov)

> Nemam sancu (po financnej stranke) vyhadzat tie 10-tkove huby
> naraz takze sa opytam napr. takto:

Naraz nie, len sa treba zamysliet co chces. SWITCHE maju oproti hubom
jednu dobru vlastnost. Bud sa daju manazovat(da sa nastavit sa ip-cko a
na dialku sa sleduje switch, nastavuju sa virtualne siete atd.) a su
slusne drahe(okolo 50-60K - len TP-ckove). Alebo su aj neriadene(ako
huby) a tie su lacne. V dnesnej dobe stoji 16 portovy switch od
3comu(dobra znacka) skoro tolko isto co 16 portovy hub(rozdiel max 2k SK).

> server-switch100-switch100-hub10-switch100-stanica alebo
> server-hub100-switch100-hub10-hub100-stanica
> Bude to chodit?

Urcite.
Len odporucam premysliet, kde dat switch a kde hub. Switch pusti frejm len
na ten port kam patri. Hub to posle na kazdy port a tym dost zvysi
zatazenost siete. Najma ked pozeram, ze chces prepajat 100-kovy a 10-kovy
hub. Nemusim vraviet ze ten 100-kovy musi byt dvojrychlostny 10/100. Lebo
ja uz som sa raz sekol a nevsimol som si, ze ten hub co mam je na jednu
rychlost :-)

--
      Jan 'EIS' Satko       Slovak University of Agriculture
 network & system manager           Tr. A. Hlinku 2