Router, gateway, proxy

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Oct 4 00:04:15 CEST 2001

Zdenek Sojka wrote:

>- ale pokud by mi nekdo mohl pomoct (treba odkaz na internet), jakym
>zpusobem funguje "vymysleni" nove IP adresy...

    No, a co vlastne myslite "vymyslenim" adresy ? V zasade vam adresu
musi nekdo pridelit - ten, kdo je takovym pridelovanim poveren. To je
LIR a obvykle je to vas ISP, ktery tak cini ve spolupraci s RIR, kterym
je pro nas region RIPE., ktere samo je ma prideleno od centralniho
spravce IP prostoru.

    Urcite dokumenty naleznete na
http://www.ripe.net/ripe/docs/internet-registries.html

    Existuje urcity vyhrazeny rozsah IP adres, ktere muze pouzit "kazdy"
bez pridelovani pro vlastni potrebu v ramci sve vnitrni site (a takove
pakety ji nesmi
opoustet) - a jakou adresu si pridelite v ramci techto vyhrazenych adres
je vase rozhodnuti.

	Mozna ale, pokud upresnite otazku, bude mozne vam poradit presneji.

								Dan

--
Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz