Router, gateway, proxy

Pavel Satrapa Pavel.Satrapa at vslib.cz
Thu Oct 4 09:24:26 CEST 2001

> Jen k tomu NAT:
>  - konecne vim, co at zkratka znamena a k cemu to je
>  - ale pokud by mi nekdo mohl pomoct (treba odkaz na internet), jakym
> zpusobem funguje "vymysleni" nove IP adresy...

NAT skatule dostane k dispozici nejake verejne adresy a pokazde, kdyz
nekdo z vnitrni site (s neverejnou adresou) navazuje spojeni s vnejsim
Internetem, prideli mu nejakou volnou verejnou adresu. Poznamena si to do
tabulek a dokud komunikace trva, prevadi ji stale stejne. Po ukonceni
spojeni si adresu zase poznamena jako volnou a za chvilku ji prideli
nekomu jinemu.

Teoreticky vystaci i s jedinou verejnou adresou (svou vlastni) - v tom
pripade pak meni cisla portu u UDP a TCP hlavicek. Funguje to podobne -
mapuje kombinaci pocitac + port z vnitrni site na svou adresu a nejaky
svuj volny port.

Preji vsem pekny den

 Pavel Satrapa                    Technical University of Liberec
 E-Mail: Pavel.Satrapa at vslib.cz   Dept. of Information Technology
 Phone:  +420-48-535-2385         Halkova 6, 461 17 Liberec
 Fax:    +420-48-535-2229         Czech Republic