specifikace LAN

Pavel Satrapa Pavel.Satrapa at vslib.cz
Mon Oct 22 09:39:56 CEST 2001

> Omlouvam se velmi za cross-post, ale potreboval bych vedet elektrickou
> specifikaci nulte(?) a prvni vrstvy siti LAN co je na TP a na koaxu.
> Presneji jake tam jsou napetove urovne, jake proudy, kmitocty + prenos
> harmonickych, utlum, ktere draty maji jakou funkci pro jakou kategorii a
> pod., kategorie 5...7.

Prinejmensim neco z toho urcite najdete v knizce

Chrales E. Spurgeon: Ethernet - the definitive guide
O'Reilly & Associates, 2000, ISBN 1-56592-660-9

> Jeste maly dotaz: max. vzdálenost na koaxu 180m (některe sitovky 300m) pro
> 10Mb site byla spíše kvůli IPX, nebo kvůli tomu že kabel proste nestíhal?

IPX s tim opravdu nema nic spolecneho - to je o vrstvu vys. Podle mne je
toto omezeni dano prave elektrickymi charakteristikami (utlum, zkresleni
signalu na jednotlivych T-konektorech). Nebude to z casovych duvodu, jak
sem nekteri psali. Na tlustem kabelu muze byt segment 500 m dlouhy a
troufam si tvrdit, ze v tenkem kabelu signal nepobezi tretinovou
rychlosti...

Preji vsem pekny den

 Pavel Satrapa                    Technical University of Liberec
 E-Mail: Pavel.Satrapa at vslib.cz   Dept. of Information Technology
 Phone:  +420-48-535-2385         Halkova 6, 461 17 Liberec
 Fax:    +420-48-535-2229         Czech Republic