Telecom/ISDN/nasobna volani

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Apr 3 14:29:47 CEST 2002

Tom Mueller wrote:

> Tak ten muj znamy si poridil ISDN linku. Ma PC s MSW2000 a nekdo, zrejme od
> te firmy, ktera mu nove PC dodala, mu nastavil modem a pripojeni na volny.cz.
> Pouziva vyhradne telefonni cislo 0971200111. Po nekolikamesicnim provozu
> se mu uz prestal pochopitelne libit ucet od Telecomu a nechal si udelat
> detailni vypis. Tak a na tom vypisu jsem na vlastni oci videl kupu(!)
> takovych kratouckych "nasobnych" volani - spojeni. Napr.:

	Tak. Uvedeny problem je zrejme velice vhodne (tak jako obvykle)
rozparcelovat na podproblemy a resit je oddelene. Jedna vec je, zda
uvedene hovory skutecne nastaly - protoze pokud ne, je zrejme, ze vec
nelze resit jinak nez reklamaci u SPT pripadne (pozdeji) reklamaci na
CTU. Pokud skutecne nastaly, pak je teprve ucelne resit proc vlastne a
jak tomu zabranit.

	Prvni iteraci lze udelat tak, ze porovnate onen detailni vypis s
detailnim vypisem sluzby VOLNY, ktery je tam kazdemu uzivateli k
dispozici - pokud najdete nektere z "kratkych" volani i tam, je zrejme,
ze se hovor skutecne uskutecnil a probehla i uspesna autentizace
uzivatele - pak by bylo zrejme, ze SPT je v tom nevinne. Pokud tam tato
spojeni nenaleznete, neznamena to jeste nutne, ze neprobehla - ke
spojeni mohlo dojit, jen nedoslo k uspesne autentizaci (coz je, vzhledem
ke vterinovemu trvani spojeni docela dobre mozne).

	Pokdu se nepodari s jistotou overit, ze volani neprobehla, bude zrejme
nutne pocitat s tim, ze probehla. Pak je treba zjistit, zda vubec mel
pocitac nebo TA moznost provest druhy hovor.

	Obecne samozrejme takovou moznost ma, ale to, zda ji skutecne pouziva
lze posoudit jen nad konkretni konfiguraci prislusneho HW a SW. Vas
problem by mohl napriklad nastat tehdy, pokud je terminal nakonfigurovan
tak, aby pri narustu zatizeni nad stanovenou mez "privytocil" druhe
spojeni a tim zvysil kapacitu na 128kbps - pokud ale neni nakonfigurovan
opravdu dobre (pricemz "dobre" je funkce zavisla i na konkretnim ISP)
pak se po (jiz tarifikovanem) pokusu o navazani takoveho spojeni nemusi
povest jeho dokonceni - to by navenek mohlo vypadat presne jako vami
popsana "kratka" spojeni.

	Duvodu "druhych" spojeni, pokud k nim skutecne dochazi ale mohou byt
zpusobeny (dle meho nazoru mene pravdepodobne) i nestastnou konfiguraci
telefonickeho pripojeni site v W2k a (zejmena pokud jde interni ISDN
kartu) / nebo vadou v pouzitych ovladacich.

> Prosim vas, je mozne udelat na ISDN pripojeni na jednom kabelu vedoucim
> od modemu paralelne dve tataz spojeni, tedy z pocitace na providera 0971200111?

	Prave ze jde a to nejen na prikaz nebo s vedomim ridiciho pocitace, ale
take to muze nastavat plne v rezii ISDN TA bez ucasti a vedomi pocitace.
Zkuste rict jaky ISDN TA mate, pripadne vypsat a poslat jeho
konfiguraci.

	Nicmene, myslim, ze jsme s timto tematem opravdu na hranici, ne-li za
hranici temat teto konference a tak by mozna bylo ohleduplnejsi se
"uklidit" a pripadne pokracovani vest jiz soukrome mimo konferenci.

						Dan

--
Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz