Telecom/ISDN/nasobna volani

Tom Mueller t at tom.cz
Wed Apr 3 14:05:52 CEST 2002

Dobry den

Doufam, ze se svym mailem nebudu prilis off-topic.

Jeden muj znamy se mne zeptal, co si myslim o nize popsane nemile veci.
Nejsem zadny odbornik na ISDN, Telecom ci Microsoft Windows 2000 a jeho
Outlook Express a Explorer a proto bych se rad zeptal, zda jste se nekdo
setkal nekdy s necim podobnym a zda nekdo netusite, cim jsou nize popsane
problemy zpusobovany.

Tak ten muj znamy si poridil ISDN linku. Ma PC s MSW2000 a nekdo, zrejme od
te firmy, ktera mu nove PC dodala, mu nastavil modem a pripojeni na volny.cz.
Pouziva vyhradne telefonni cislo 0971200111. Po nekolikamesicnim provozu
se mu uz prestal pochopitelne libit ucet od Telecomu a nechal si udelat
detailni vypis. Tak a na tom vypisu jsem na vlastni oci videl kupu(!)
takovych kratouckych "nasobnych" volani - spojeni. Napr.:

2.1.2002
v 11 hod 13 min 57 sek spojeni na uvedene cislo po dobu 8 min 43 sek
To je v poradku, ale najednou za 30 sekund dalsi(!) spojeni na stejne cislo:

v 11 hod 14 min 27 sek, tedy v prubehu toho prvniho spojeni, jaksi dalsi
spojeni na dobu 1 vteriny

a v 11:15:10 dalsi 1 vterina a v 11:16:02 dalsi 1 vterina. Vsechny za 2.60 Kc
a proste v prubehu toho prvniho zrejme radneho spojeni.

Opravdu mockrat ma na mesicnim detailnim vypisu kupy tehle "nasobnych"
vterinovych spojeni. Nekdy je tam vyjimka a jsou kapku delsi, napr. v prubehu
5 minutoveho spojeni ma 7 dalsich spojeni na stejne cislo v dobach od 2 do
22 vterin.

Hledal jsem v nastavenich modemu, Exploreru a Outlooku vsechno mozne, ale
nikde nebylo nic vylozene podezreleho. Vetsina obveselovadel typu
ActiveX je zakazana.

Prosim vas, je mozne udelat na ISDN pripojeni na jednom kabelu vedoucim
od modemu paralelne dve tataz spojeni, tedy z pocitace na providera 0971200111?
Setkal jste se nekdo s necim podobnym.
__
Tom Mueller