Zakazany ping?

David Rohleder davro at ics.muni.cz
Sat Aug 10 09:55:55 CEST 2002

korbel at omnicon.cz ("Jan Korbel") writes:

> troufam si tvrdit ze nas provider na nas pingat prakticky nepotrebuje
> (diagnostiku delam vpodstate sam a nasledne upozornuju co nejede) a ze by si
> providerovi nekdo stezoval ze nejde nas server (zvenku viditelne pouze ssh)
> o tom dost silne pochybuju :)
> navic to omezeni se da udelat selektivne

No jsou provideri, kteri hlidaji dostupnost zakaznickych siti, kdyz si
to zakaznik nepreje, tak je to jeho vec. Ale myslim, ze je ze strany
zakazniku vetsinou silne rozumne si nechat sit hlidat. Uz jenom proto,
ze vetsina provideru ma 7x24h provoz na rozdil od spravcu u zakaznika.

Zakazani pingu v podstate nic neprinasi, kompletni zakazani ICMP
navic muze skodit (napr. nebude fungovat ICMP MTU path discovery). Ale
kdo chce kam, pomozme mu tam :-)

David Rohleder						davro at ics.muni.cz
Brno, Czech Republic