Zakazany ping?

David Rohleder davro at ics.muni.cz
Mon Aug 19 14:26:38 CEST 2002

frkj at softnov.cz (Jan Vondrak) writes:

> Jan Vondrák
> Softwarove noviny
> tel.: 02/86 89 12 78, fax: 02/86 89 12 94, 86 89 12 85
> e-mail: jvondrak at softnov.cz; http://swnet.cz
>
> Lze z lidoveho prislovi odvodit, ze k pilne hube patri chlupate stesti?

To zalezi na zvolenem axiomatickem systemu, odvozovacich pravidlech a
podobne, ale rozhodne bych to nevylucoval :-)

Co je to normalni? Router se u mikrovlnych spoju nasazuje IMHO jenom
proto, ze ISP neni schopen spocitat protecena data jinym zpusobem nez
tim, ze tam da router.

> Skoda, ze ICMP neni jen ping, ze...
> a?

No muzu treba zakazat ICMP echo, ale pokud budu zakazovat MTU path
discovery tak se muzu potencialne dostat do problemu. Pripadne
zakazovani takoveho ICMP port unreach vam muze zpusobit zpomaleni
reakci vasich serveru.

David Rohleder						davro at ics.muni.cz
Brno, Czech Republic