vyhrazené datové pásmo

Pavel Ruzicka pavouk at k332.feld.cvut.cz
Fri Feb 1 00:21:21 CET 2002

> zdravim,
> zkusil bych treba rate-limit (CAR)...
>
> http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/software/ios120/12cgcr/qos_r/qrcmdr.htm#xtocid14333
>
> tomas

Obavam se, ze rate-limit se pro toto pouzit neda. Omezit pasmo, proc ne, ale
puvodni dotaz pravdepodobne smeroval k "zarucene" kapacite linky.

Rekneme, ze pri 100% vytizeni 128k linky mam zarucenou 1/4 (32k) kapacity.
To se da realizovat bud pomoci "custom" queueingu, nebo pomoci CBWFQ.
Custom queueing nefunguje moc dobre pri saturaci linky, takze zbyva
ten CBWFQ. Ten je bohuzel implementovan pouze v novejsich IOS Cisco routeru,
ci ve vyssich modelech. Proste smula...

Stejne moznosti jsou pry i v linuxu v jadre 2.4.X, ale nevim, jak je to
s dokumentaci.

Pavouk

Ano neuspesne ;-)