Telnet se skriptama

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jan 1 21:31:36 CET 2002

Zdenek Sojka wrote:

> Pln nadseni jsem trosku pronikl do veci tykajici se mejlu a hrozne rad tedka
> pouzivam pripojeni pres Telnet na port 25 smtp serveru pro odesilani :)
>
> Po psani vice mejlu me uz ale nebavi stale dokolecka psat
> helo zsojka
> mail from: zsojka at seznam.nospam.cz
> rcpt to:
> data
> From: "Zdenek Sojka" <zsojka at seznam.nospam.cz>

	Je sice naprosto zrejme, proc pouzivate falesne adresy jak v dopisu
samem (RFC2822), tak v SMTP obalce (RFC2821), ale doufam, ze jste do
SMTP proniknul dostatecne dost na to, abyste si take uvedomil, ze
uvedeny postup ma nejen vyhody, ale take nevyhody. Zejmena padelani
adresy v SMTP obalce znamena, ze se napriklad nedozvite, ze vas dopis
byl z nejakeho duvodu - treba kvuli preklepu v adrese - nedorucen
(pritom adresa z obalky je pro spamming pouzivana spise mene casto).

> hodil by se mi program - ani by nemusel mit terminal - ktery by pouze
> odeslal data na dany port serveru (data bych mel ulozena v souboru). Urcite
> to neni nic tezkeho...

	Neni. Pokud vam nevadi, ze je to primo specializovano na odesilani
mailu, pak se to jmenuje "sendmail" - jen si nejsem jist, zda je tento
dostupny take pro W2K.

> Jde odesilat do news? (nemyslim do listserveru)

	Samozrejme. Popis protokolu naleznete v RFC977 a pripadne RFC2980.

	Nicmene, muj osobni nazor je, ze Vas dotaz do teto konference, vzhledem
k jejimu tematu, nepatri, takze by snad bylo rozumne zde dal
nepokracovat (pokud vas moje odpoved neuspokoji).

						Dan

--
Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz