IPv6 a DNS

Pavel Satrapa pavel.satrapa at vslib.cz
Wed Jul 3 09:47:32 CEST 2002

> $ host -t aaaa scylla.ip6.domena.cz
> scylla.ip6.domena.cz has AAAA address AAAA:BBBB:CCCC:DDDD:EEEE:FFFF:0000:1111
> $ host -t ptr AAAA:BBBB:CCCC:DDDD:EEEE:FFFF:0000:1111
> Host \[xAAAABBBBCCCCDDDDEEEEFFFF00001111/128].ip6.arpa not found: 2(SERVFAIL)
>
> 	V named.conf mam zadefinovanou reverzni zonu
> d.d.d.d.c.c.c.c.b.b.b.b.a.a.a.a.ip6.int i reverzni zonu
> d.d.d.d.c.c.c.c.b.b.b.b.a.a.a.a.ip6.arpa.

Rekl bych, ze problem je ve dvou ruznych variantach realizace reverznich
zaznamu. Starsi RFC 1886 zavedlo d.d.d.d.... a novejsi RFC 2874
\[xAAAA....]. Zda se, ze v name serveru mate ulozenu starsi verzi a host
se pta na novejsi.

Zkuste v konfiguraci named

allow-v6-synthesis { any; };

ale nejsem si jist, jestli prevadi i starsi format na novejsi. Urcite by
mel fungovat tak, ze kdyz mate v databazi named novejsi format a prijde
dotaz ve starsim, udela si interni konverzi a odpovi mu spravne ve
formatu, ve kterem se klient ptal.

> 	Taky by me zajimalo jestli uz je lepsi pouzit A6 nez AAAA
> a jestli ip6.int nebo ip6.arpa. V IPv6 HOWTO (URL

Nejdriv bylo AAAA, pak RFC 2874 vyhlasilo za novy standard A6, nastaly
zurive diskuse a v lonskem roce bylo A6 prohlaseno za experimentalni a
pro produkcni nasazeni doporuceno AAAA. Racte si vybrat...

Osobne mi pripada jako nejvhodnejsi pouzivat v datovem souboru novejsi
zaznamy (A6 a DNAME) a pomoci vyse uvedeneho allow-v6-synthesis si
zajistit kompatibilitu se starsimi klienty.

Oficialne ip6.arpa (viz RFC 3152), ale zatim bych pro jistotu drzel
obe...

V DNS pro IPv6 se IETF & spol. podarilo vyrobit opravdu velky zmatek.

Preji vsem pekny den

--
     Pavel Satrapa (Pavel.Satrapa at vslib.cz)
     http://www.kit.vslib.cz/~satrapa/

     Technical University of Liberec, Dept. of Information Technology
     Halkova 6, 461 17 Liberec 1, Czech Republic