reverzni zaznamy v exotice

Lubos Kaspar lk at cnb.cz
Wed Feb 19 13:43:02 CET 2003

> Date: Wed, 19 Feb 2003 11:29:50 +0100
> From: Pavel Urban <urbanp at mlp.cz>
> Subject: reverzni zaznamy v exotice
> To: net at cs.felk.cvut.cz
>
> posledni dobou mi prichazi cim dal tim vice spamu z divnych adres. Kdyz
> se k nim pokousim dotrasovat, koncim vzdycky stejne - cca 10-15 hopu od
> konce se adresy prestanou resolvovat. Nicmene z tech poslednich vyplyva,
> ze se jedna o stroje v domene .cn, .kr  a tak podobne. Netusite nekdo,
> jestli se v tehle krajinach vubec pouziva reverzni DNS? Mam skoro pocit,
> ze tam o tom nikdy neslyseli... Nebo mate nekdo jine vysvetleni?

To bude spis tim, ze ty stroje v .cn a .kr (ma zkusenost: dost jich
je i v .tw, ale i v .br, .mx, dale napr. v .pl, .ru a kupodivu i treba
v .nl a .ca) jsou tzv. open-relays, tj. anonymizuji sve SMTP-klienty -
prave ti jsou pak asi casto "bezejmenni" (nemaji PTR) - samozrejme, ze
se to da zjistit jen za predpokladu, ze lze odlisit "poctive" hlavicky
relayi, a tou je zarucene jen ta posledni.
--
Lubos Kaspar