Zkontrolujte článek prosím

Matus UHLAR - fantomas uhlar at fantomas.sk
Thu Sep 18 08:58:46 CEST 2003

Petr Svoboda <peter_svoboda at centrum.cz> wrote:
> Čus useneťáci, mam takovej referát na hodinu (osmý ročník základní
> školy) o síti Internet, tak prosím si ho přečtěte (je v příloze ve
> formátu HTML) a je také na http://radio2.iglu.cz/internet.html a opravte
> případné (nikoliv pravopisné, ale technické), předem dík! Jo a taky se
> mi (pokud chcete) jukněte na stránky: http://radio2.iglu.cz/ .

Toto uz hranici so spamom, takze sa toho vyvaruj.

Tiez by bolo slusnejsie napisat ten prispevok v texte, nie v HTML.

1. internet nie je hardwarovo zalozeny na ethernetu. Internet dokaze bezat
po roznych sietach (arcnet, atm, a mnoho dalsich), ethernet je iba
najrozsirenejsi.

2. primarni prevadzkovatelia - myslis zrejme velkych providerov konektivity
ako E-bone a podobne vsak? Tak ti vacsinou bezia na optike a do nej sa eth.
nebali... ti do optiky vacsinou tlacia rovno tcp/ip, alebo co od nich
zakaznici chcu.

3. internet je siet sieti, kazdy kto sa do neho pripoji sa stava jeho
sucastou (aj ked vdaka technologii prekladania adries nie vzdy pristupnou z
celeho internetu).

4. internet nie je mozne pretazit, narusit, filtrovat ani obmedzovat - ale
je mozne toto robit s jednotlivymi linkami po ktorych spojenie prebieha.

5. najvyuzivanejsie aplikacie su WWW a e-mail. WWW bezi na protokole HTTP,
e-mail na protokoloch SMTP (dorucovanie, posielanie) a POP/IMAP (citanie).

6. jazyky ako HTML a XHTML by som velmi programovacimi nenazval, skor
popisnymi. Alebo staci jazyky.

7. pre citanie newsov potrebujete news klienta, ktory byva casto (ale nie
vzdy) integrovany s postovym.

--
Matus UHLAR - fantomas, uhlar at fantomas.sk ; http://www.fantomas.sk/
Warning: I don't wish to receive e-mail advertising to this address.