Internet zešílel - příspěvěk jednoho mladého člověka

Petr Svoboda radio2 at t-email.cz
Fri Jan 7 23:00:34 CET 2005

Zdravim uživatele Usenet

Asi si každý všímáme, zvláště starší uživatele (ve smyslu v uživání této
sítě), že s Internetem se něco deje. Už dnes nelze do fulltextu zadat slovo,
a čekat, že vyjede Vám článek v HTML nebo PDF, dnes je to prodíráním
pralesem
nesmyslných "FrontPage" stránek apod. WWW chybí jakákoli struktura.
Každý "frajer" si udělá svou stránku s nápisem ,,Vítejte na mé stránce",
za myší jezdí všelijaké JavaScriptové animace a celkově stránky neneseou
žádnou informaci nebo neposkytují žádnou dynamickou službu.

E-mailovou adresu aby se člověk bál zevřejnit, pod záplavou spamu a virů...

Další problém vidim v tom, že z Internetu se stává jeden veliký
firewall, sdílené IP adresy...

Problém také určitě je v neznalosti teorie uživatelů Internetu. Denně mi
přichazejí obrázky v BMP, řetězové dopisy, DOC dokumenty apod. Pro mnoho
uživatelů je Internet zástupce Internet Exploreru na ploše Windows. A
trapné otázky lámů jsou někdy opravdu k smíchu.

Problém ve zníčení Internetu je komerce, zábava a BFU.

Ovšem líbí se mi rozvoj IP telefonie, Instant Messagingu, e-shopů, RSS,
IMAP, Internet TV atd. Internet má velký potenciál. A k P2P sítím. Je
fakt, že zatěžují síť, šíří se tam všechno možné a využívají tak nějak
všechno možné, ale líbí se mi, že pracují jako síť. Propojení počítačů v
jednu velkou síť, kde si uživatele vyměňují decentralizovaně svá data.

Webové chaty, to je opravdu "nářez". To se nedá jinak komentovat co se
tam děje, každý asi ví o čem mluvim. Aspoň, že se dá na IRC mluvit.

A samozřejmně Usenet, to je jedna velká škoda. Samotný NNTP protokol by
přinesl pohodlné udržování diskusí v e-mailovém klientů a Usenet zase
jako dobrý helpdesk, šíření článků, názorů atd. Ale je dobře, že o něm
neví tolik lidí, pak by to tu vypadalo jako na web chatu.
Je ale také pravdou, že WWW se dobře škaluje a přizpůsobuje. Ale proč
vše vsouvat do www, když na to máme otevřené protokoly. Z knihovny nebo
z kavárny to pochopim, ale mě osobně víc vyhovuje si například přes IMAP
synchonizovat poštu v mobilu, v počítači, ve škole... Mam přehled na
který e-mail jsem odepsal, synchronizují se mi složky... Ale freemaily
potřebují do něčeho vkládat reklamy, a odkazy na své služby atd. Ikdyž o
reklamu na webmail podle mých zdrojů není příliš silný zájem, ale cílená
reklama to může změnit.

Tento příspěvek by měla být něco jako úvaha 15letého studenta s nepříliš
dobrým prospěchem, proto omluvte případně chyby. Ale nějak chci
prezentovat své názory, zkrátka mi to vadí.

Přeji příjemný den.

   -- Petr Svoboda
ICQ: 283606332