Internet zešílel - příspěvěk jednoho mladého člověka

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Jan 8 03:47:13 CET 2005

Petr Svoboda wrote:
> Problém také určitě je v neznalosti teorie uživatelů Internetu. Denně mi
> Problém ve zníčení Internetu je komerce, zábava a BFU.
> Webové chaty, to je opravdu "nářez". To se nedá jinak komentovat co se
> Ale nějak chci prezentovat své názory, zkrátka mi to vadí.

	Vazeny pane kolego.

	Vsem ten vami uvadenym vecem se da, jednim slovem, rict "vyvoj". Veci
se skutecne neustale vyvijeji. A nikdo nemuze doufat, ze vec svet se
nebude, za vic nez desitku let (a to pocitam jen stari Internetu tady)
vyvijet.

	Nikdo vas nenuti navstevovat nekvalitni chaty, stranky, nebo byt
prihlasen do neuzitecnych konferenci. Nikdo vas nenuti uzivat internet
pro zabavu. A pokud to nebudete delat, patrne o nic neprijdete.

	A tak ze vsech tech vami popisovanych problemu ja uznavam jako problem
vlstne jen jediny - elektronickou postu. Tam skutecne nemohu ignorovat
mnozstvi nevyzadane posty, nebo ji prestat pouzivat, aniz bych soucasne
prisel o postu "vyzadanou", kterou potrebuji.

	A nemel byste se ani nechat unest despektem k lidem, co nerozumi
dostatecne detailne principum fungovani. Jsem presvedcen, ze i vy v
zivote pouzivate spoustu technickych vumozenosti, o podstate jejichz
fungovani vite pramalo. Nikdo totiz nevi vsechno. Dukazem budiz
napriklad to, ze vas prispevek by patrne jeste pred par lety byl v teto
konferenci povazovan za nepripustne off-topic. Protoze jeji naplni
opravdu prilis neodpovida (a ja nepochybuji, ze vy, s vasimi nazory jste
dostal pravidlum sitove etikety a pred zaslanim prvniho prispevku jste
si pravidla precetl).

	Jestlize vam neco muze poslouzit jako jasny dukaz poklesu moralky, pak
to, ze jakkoli povazuji vas dopis za dopsi za hranici temat teto
konference, odpovedel jsem vam do ni - coz je take v prikrem rozporu s
drive bezne uznavanymi pravidly ...

	O tempora, o mores ...

	Myslim, ze pro podobnou diskusi byste mel patrne najit vhodnejsi
konferenci a nerusit toto kdysi odborne diskusni forum z jeho posmrtne
ztuhlosti ...

					Dan Lukes