Cesky Telecom versus Skype

Breta Benes breta.dot.benes at dot.cz
Mon Sep 19 21:41:24 CEST 2005

<totojepast at razdva.cz> píše v diskusním příspěvku news:1127136893.164700.196440 at o13g2000cwo.googlegroups.com...
> Cena, kterou eBay zaplatila za prevzeti Skype, byva nekterymi lidmi
> povazovana za prehnanou. Stejnou cenu vsak zaplatila Telefonica za
> koupi poloviny Ceskeho Telecomu.
>
> Chtel bych se ucastniku konference zeptat, zda jim pripada jako lepsi
> koupe polovina Ceskeho Telecomu, nebo 100% podil ve Skype.

1. Co to je Skype?

2. Predpokladam, ze Telekomici uz nemaji zadnou sanci v nabidce
hlasovych sluzeb. Proti GSM nemaji sanci.

3. Telekomici maji zatim naskok v paternich datovych sitich.
Z toho mohou jeste par let tezit.

4. Telekomici v nejblizsi dobe prijdou - odhadem - o nekolik stovek
tisic klientu, kteri plati sice malo (kolem 500/mesic) - ale zato pravidelne.
Jsou to lide, pro ktere telekomicka linka byla/je jedinou moznosti pripojeni
na Internet. Telekomici tady - na vesnici - zahrabali do zeme spoustu km
kabelu, chodi ji to fakt dobre, to musim uznat.

Ale: CTU naridilo Telekomikum, aby snizili pausalni poplatky. Stalo se.
Muj pausal se snizil o 19Kc/mesic. Sqele! Ale zaroven mne sundali volne
minuty na Internetu z puvodnich 780 minut na 420/mesic. Myslim, ze podobne
postizenych lidi je hodne a tak si budou hledat nejake jine pripojeni
na Internet. A Telekomici se pak jen budou smutne koukat na ty svoje
perfektni kabely v zemi.

Uspesni podnikaele (napr. Bata) vzdy rikali: Maly zisk, ale velky obrat.
Telekomici jdou cestou zcela opacnou. Jejich smula.

Takze: Sbohem Telecome.

--
MJD 53632.868426, Breta.