vyhledavani v databazi Listservu

Jiri Demel DEMEL at dinf.fsv.cvut.cz
Thu Dec 14 19:07:00 CET 1995

>     Dobry den.
>
>    V prirucke Internet CZ na stranach 64 a 65 je uvedene pouzitie
> //JOB-u cez e-mail na vyhladavanie.
>    Prikaz INDEX vyda zoznam zapisov ktore splnaju vyhladavacie
> kriterium.
>    Prikazom PRINT je mozne "vytlacit" vsetky najdene zapisy.
>
>     Otazka:
>   Ci je mozne bez pouzitia prikazu PRINT "vytlacit/vybrat" len niektory
> zapis uvedeny v zozname "INDEX"? Prikazom GET sa mi to zatial nepodarilo.
> Ak je to mozne, tak ako?

Dobry den.

Bez prikazu PRINT to myslim nepujde. Chcete-li jen nektere z dopisu
ziskanych prikazem INDEX, pouzijte prikaz SEARCH, ktery omezi
vyber tak, aby mu vyhovel treba jen jeden nebo nekolik malo dopisu.

Bez dukladnejsi znalosti prikazu pro praci s databazi Listservu
se ovsem asi neobejdete.  Bohuzel, nevim o ceskem/slovenskem
textu, ktery by toto popisoval jinak nez jako nekolik letmych ukazek.
Proto k dukladnejsimu studiu doporucuji text  Listserv User Guide,
ktery lze ziskat napriklad prikazem   get lsvguide memo
zaslanym na adresu   listserv at earncc.bitnet  .
Je asi 145 kB dlouhy a je samozrejme anglicky.
(tohle opisuji z konkurencni knizecky 'Internet pro zacatecnika',
kterou jsem si dovolil napsat - ja se do ni casto musim koukat  :-)
Jinak ten soubor s velkou pravdepodobnosti najdete i na serveru
sdruzeni Omicron, hledal bych v adresari nazvanem Training nebo
tak nejak.

A protoze mi to nedalo, do toho textu jsem se letmo podival a myslim, ze
by Vam mohl pomoci prikaz SEARCH v priblizne tomto tvaru:
  SEARCH CoHledam IN jmKonference.(10 19-21)
kde 10, 19 az 21 jsou cisla prispevku, na ktera se ma omezit hledani.
Ta cisla byste mel najit ve vypisu z prikazu INDEX.

Mozna by stacilo davat ta cisla prispevku i jen v prikaze PRINT
asi takto    PRINT all OF 10 19-21
Tedy pokud jsem cetl dobre.

Zkuste to (nastudovat) a budete-li mit chut, napiste, jak jste uspel.

Zdravi

>   Dakujem:     Sarkoezy
>

>                                         Jiri Demel
                                        Stavebni fakulta CVUT