adresy remailov...

pkoubsky at softnov.cz pkoubsky at softnov.cz
Wed Dec 4 14:14:35 CET 1996

On Wed, 4 Dec 1996, Bohumil Chalupa <bochal at apollo.karlov.mff.cuni.cz>
wrote:

>To musela byt nejaka agresivni cirkev, kdyz
>a) zavdala nekomu pricinu k urazkam ci vyhruzkam
>b) to dala k soudu.
>Takze ji preju vsechno spatne. Cirkev ma byt mirumilovna. Ale takovych
>dnes uz asi monoho neni. I cirkev jsou jenom lidi, a proc by zrovna
>v cirkvich meli byt lepsi nez jinde, to teda vazne nevim.
>
>   Zdravi
>                          bohumil chalupa

Jen upresneni: u Helsingiusova remaileru, o kterem je tu rec, neslo jen tak
o nejakou cirkev, ale o cirkev Scientologickou (tzv. dianetika) - ta je
cirkvi rozhodne jen podle jmena. Popsana prihoda se stala loni, Helsingius
svuj remailer ovsem provozoval donedavna, az do chvile, kdy byl obvinen z
(neumyslne) pomoci pri sireni detske pornografie via Net. Chvili se snazil
poukazat na absurditu obvineni, pak zrejme usoudil, ze uz toho ma tak
akorat dost - nedivim se mu.
Jinych remaileru je v provozu porad jeste dost, staci zadat v AltaViste
apod. treba "anonymous remailer".
Mozna by byla docela zajimava diskuse, k cemu je to doopravdy dobre - k
cemu mohou chtit lide vyuzivat takovou sluzbu. Bohuzel, tech nemoralnich
anebo vyslovene kriminalnich pouziti je asi vic nez vyuziti "slusnych", a
pokud zacnou policajti apod. slapat na paty provozovatelum remaileru, coz
je z hlediska takovych organu vzdycky to nejjednodussi, da se cekat, ze ji
ubyde. Tedy, policatu nikoli, ale tech provozovatelu.

Petr Koubsky