adresy remailov...

Marek Antos antos at cpress.cz
Thu Dec 5 08:34:09 CET 1996

On  4 Dec 96 at 22:32, Lubor Dedina wrote:

> tak bych vas rad upozornil, ze podle hodnovernych zdroju je
> cca 70% internetovych komunikaci monitorovano, zejmena na gatewayich
> mezi jednotlivymi staty.

Ciste technicka otazka -- pokud je 70% Internetovych komunikaci
monitorovano, a je to mozne, tak v tom pripade jsou nam anonymni
mailery z hlediska obrany proti spojenym rozvedkam vsech statu stejne
k nicemu. Neni nic jednodussiho, nez zachytit mail ve chvili, kdy
putuje ode mne k remaileru a dokonce staci zachytit jediny takovy, ze
ktereho zjisti mou skutecnou i anonymni identitu a je to.

Ostatne slysel jsem kdysi odhad, ktery vyslovil jeden z mala nasich
skutecnych odborniku na sifrovani a utajeni dat, ze je pravdepodobne
monitorovano 90% komunikaci ve svete vubec, takze to jsme na tom s
Internetem jeste dobre :-) Ja se osobne domnivam, ze proti spiclovani
na takove urovni obrany neni.

Jine je to v pripade, ze clovek nechce vyzradit svou skutecnou
identitu pred svymi kolegy, prateli, sousedy na Internetu, protoze
kdyby to udelal, tak ta drbna Dvorackova z druheho patra roznese po
celem dome, ze tuhle v konferenci.... Dokazu si predstavit, ze nekdo
chce anonymne prispet do nejake konference, zvlaste pokud se chce
sverit treba s osobnim problemem. Kdyby lide nemeli obcas takove
nutkani, neexistovaly by patrne ony anonymni linky duvery atd. (ted
zrovna nemyslim 0609).

Lze tedy rici, ze anonymni remailery jsou uzitecna vec. Ma to ale
pochopitelne i druhou stranku mince: je lehce zneuzitelna a pripad
Finskeho anon-u o tom svedci.

Zdravi,
   Anonym :-)

---
Marek Antos                     Computer Press
Casopis Connect!                Hodkovicka 115, Praha 4
e-mail: antos at cpress.cz         tel/fax:02/61710642