adresy remailov...

Lubor Dedina lubord at watson.bajt.cz
Wed Dec 4 22:32:07 CET 1996

Nazdar, sef jisteho nejmenovaneho casopisu ;-) se nechal slyset:

> Mozna by byla docela zajimava diskuse, k cemu je to doopravdy dobre - k
> cemu mohou chtit lide vyuzivat takovou sluzbu. Bohuzel, tech nemoralnich
> anebo vyslovene kriminalnich pouziti je asi vic nez vyuziti "slusnych", a
> pokud zacnou policajti apod. slapat na paty provozovatelum remaileru, coz
> je z hlediska takovych organu vzdycky to nejjednodussi, da se cekat, ze ji
> ubyde. Tedy, policatu nikoli, ale tech provozovatelu.

Otazka do diskuse: pokud se nekdo bude snazit poslat prispevek do
konference, ktera se zabyva dejme tomu problematikou spojenou s drogami,
je rozumne, aby zbytecne riskoval jenom proto, ze nejaky "dobrak",
patricne zpracovany masmedialni protidrogovou stvanici a vlastni
zlucovitou nenavisti, ho pak praskne (podle prislovi "maly, cesky, ale
svine")? Pokud nevite o cem mluvim, tak si zjistete, kolik
"sporadanych obcanu" stalo mnohasetmetrovou frontu po Lidicich - jen aby
mohli gestapu udat souseda jako napomahace atentatniku. A sezeru vlastni
klobouk, jestli takovychto vykuku u nas neni aspon deset procent. Tak proc
riskovat. Co kdyz mi vubec nejde o vyrobu drog, ale dejme tomu o to ziskat
nezmanipulovane informace o teto problematice, kterychzto je v nasich
mediich jako safranu? Co kdyz treba nekdo chce pred nebezpecim drog ochranit
svoje deti, ale boji se, ze jeho mailova adresa se dostane na seznam
nasich chrabrych protidrogovych bojovniku? (Mimochodem, slysel jsem, ze
byvaly tezky narkoman - reemigrant Vacek (kokain, heroin) pry dela poradce
ministra obrany, je to kec, nebo zijeme v blazinci?) Postup je
trivialni: CIA -> DEA -> Komorous. Jestli si myslite, ze si delam
legraci, tak bych vas rad upozornil, ze podle hodnovernych zdroju je
cca 70% internetovych komunikaci monitorovano, zejmena na gatewayich
mezi jednotlivymi staty. A ze jsou sledovany konference o drogach
(zejmena v USA, ale treba urcite i ve Francii - tam maji take dlouhou
tradici ve spiclovani), ale treba i o vyrobe vybusnin, jedu, zbrani,
jadernem vyzkumu, sifrovani, "podezrelych" cirkvich atd., na to lze
vzit jed.

Cili domnivam se, ze je spousta lidi, kteri chteji komunikovat
anonymne. Je to asi prirozene. Vzdyt se staci podivat na ruzne BBS,
kolik nejruznejsich anonymnich user-ID tam lidi pouzivaji. Proste
spousta lidi ma touhu diskutovat s jinymi o urcitych otazkach, ale
stydi se (nebo dokonce opravnene boji) zverejnit svoji identitu. A
kde jinde nez na Internetu by se jim to melo podarit? Snad ne na
strankach MF Dnes nebo v TV Nova? :-(

> Petr Koubsky

                                                 Lubor

Lubor Dedina, Praha      lubord at bajt.cz