Cestina ano nebo ne?

Lubor Dedina lubord at watson.bajt.cz
Thu Dec 5 20:10:56 CET 1996

Nazdar, prisla ponekud vypjata reakce:

> *** To snad neni mozne. Jdete s diakritikou nekam, kdo to ma na UNIXech
> cist? Diakritiku si pouzivejte, kdyz vite, ze ji adresat pouziva. Ale do
> konferenci ZASADNE BEZ!
> 					Adam AHA Hauner

Ale ale... A proc, prosim? Ja opravdu nechapu, proc si teda v tom
Unixu cestinu nezavedete taky? Nebo je to tak dokonaly system, ze to
vubec nejde? Pokud se nepletu, cestinu jsem pouzival kdysi i na tak
obskurnim pocitaci, jakym byla Nova 820 od Data General (priznavam,
ze dost oklestenou). Taky jsme ji pouzivali v MS-DOSu 3.30 za krale
Klacka... Jenze ted se pise rok 1996. Na devadesat procent lidi ma
nejaky windouze, a tam je to bez problemu. Tak proc se ohlizet na par
podivinu s junyksem? Navic mam neblahy dojem, ze treba v Linuxu
cestina jde. Argument tohoto stylu je podobny, jako kdyby treba noviny
vychazely bez diakritiky a pracovnici oddeleni vypocetni techniky to
majiteli zduvodnovali tim, ze ty noviny jedou na Unixu. To proste neni
argument, ale neschopnost tam tu cestinu nainstalovat (treba proto, ze
mate nejaky firemni klon, ke kteremu ji prodejce nedodava a vy byste si
ji museli napsat sami, coz samozrejme neni jen tak a treba to bez
vypjateho usili neodpovidajiciho vyslednemu efektu - jakymsi hackum
a carkam - opravdu nejde). Ale - zajima to tech zbyvajicich devadesat
procent lidi? Obavam se, ze oni se v teto otazce podrizuji vam, kteri
diakritiku nechcete. Tedy vetsina mensine. Jako treba ja prave ted.

                                      Lubor

Lubor Dedina, Praha      lubord at bajt.cz