Cestina ano nebo ne?

Adam AHA Hauner ahauner at satyr.zcu.cz
Thu Dec 5 20:27:32 CET 1996

On Thu, 5 Dec 1996, Lubor Dedina wrote:

> Nazdar, prisla ponekud vypjata reakce:
>
> Ale ale... A proc, prosim? Ja opravdu nechapu, proc si teda v tom
> Unixu cestinu nezavedete taky? Nebo je to tak dokonaly system, ze to
> vubec nejde? Pokud se nepletu, cestinu jsem pouzival kdysi i na tak

*** UNIX, nebo nektere z jeho implementaci, cestinu zvlada. Problem je v
tom, ze nejsem spravcem stroje, ktery pouzivam pro prijem posty.

> [...]
> majiteli zduvodnovali tim, ze ty noviny jedou na Unixu. To proste neni
> argument, ale neschopnost tam tu cestinu nainstalovat (treba proto, ze
> mate nejaky firemni klon, ke kteremu ji prodejce nedodava a vy byste si
> ji museli napsat sami, coz samozrejme neni jen tak a treba to bez
> vypjateho usili neodpovidajiciho vyslednemu efektu - jakymsi hackum
> a carkam - opravdu nejde). Ale - zajima to tech zbyvajicich devadesat
> procent lidi? Obavam se, ze oni se v teto otazce podrizuji vam, kteri
> diakritiku nechcete. Tedy vetsina mensine. Jako treba ja prave ted.

*** Mensina je pojem relativni. BTW kdo o interpunkci nejak vyrazne stoji?
=)

Adam Hauner (AHA)
University of West Bohemia, Pilsen
Faculty of Mechanical Engineering                        ahauner at satyr.zcu.cz