Cestina ano nebo ne?

Lubor Dedina lubord at watson.bajt.cz
Fri Dec 6 15:40:08 CET 1996

Nazdar,

> *** UNIX, nebo nektere z jeho implementaci, cestinu zvlada. Problem je v
> tom, ze nejsem spravcem stroje, ktery pouzivam pro prijem posty.

Ja to chapu. Treba na vysokych skolach pracuji v Unixu tisice studaku a
spravcu systemu tam neni tolik, to je jasne. Nicmene odpovednost
je podle meho prave na tech spravcich. Nakonec, kdyby zminene vysoke
skoly vyvinuly usili v tomto smeru (a treba se nejak dohodly na
spolecnem pouzivani cestiny), tak by to zrejme mohl byt dost vyrazny
popud ostatnim a veci by se v tomto smeru mohly hnout dopredu.

> *** Mensina je pojem relativni. BTW kdo o interpunkci nejak vyrazne stoji?

Mensina neni relativni pojem. Treba v Kanade prohrala mensina v
referendu tusim 49:51. Samozrejme jde ovsem o ten pomer. Tech
devadesat procent, co uvadim - to pochopitelne neni zadne presne
cislo. Ale stejne mam zato, ze uzivatelu s Win produkty Microsoftu je
zretelne vice, nez unixaku.

Pokud jde o to, kdo o cestinu stoji, tak si myslim, ze vsichni. Jen
si to treba neuvedomuji. I u vas na Unixu, kdyby vam ta cestina
fungovala a zvykli jste si na ni, tak byste potom eventuelni prechod
zpet vnimali dost nevrle. Cili i ja jsem jeste pred par dny zastaval
podobny nazor. Prave proto, ze jsem tu cestinu jeste nemel. No a kdyz
ji uz mam, a porad musim psat takhle divne, tak je to takove -
neprijemne. Ja se kvuli tomu veset nebudu, ale jak rikam, za chvili
je tady nove tisicileti a vstupovat do nej sice s pocitaci Nonium
900MHz/1GB RAM, ale bez hacku a carek, to by podle mne byla docela
ostuda.

> Adam Hauner (AHA)
> University of West Bohemia, Pilsen

                                                      Lubor