Cestina ano nebo ne?

Adam AHA Hauner ahauner at satyr.zcu.cz
Sat Dec 7 17:16:53 CET 1996

On Sat, 7 Dec 1996, Lubor Dedina wrote:

> Teda, musim priznat, ze tohle je jeden z nejpadnejsich argumentu
> _proti_ moji snaze. No co s tim? Pokusim se vyjadrit k jednotlivym
> bodum:
> c) nicmene existuji programky, ktere projedou soubor a diakritiku
> orezou. To by treba vas problem mohlo vyresit (kdyz ne instalace
> cestiny do OS a mailu). Pak byste proste predtim, nez byste cetla
> stazeny mail, spustila takovyto programek a vlastne by se krome
> tohoto pro vas nic nezmenilo. Vasi cestinu bez diakritiky by jiste
> vsichni privitali :-). Jeji pouzivani by totiz nebylo povinnosti, jak
> [...]

*** Pane Dedina, ctenarka konference Vam vysvetli zcela relevantni duvody,
ktere ji nuti nezdilet Vase nadseni z diakritiky, a Vy ji jako odpoved
nabidnete dost neprakticky a zdrzujici postup.
    Osobne jsem Vasi predstavu o prispivani do konference pochopil. A k
myslim Vasemu predchozimu prispevku: Ten blabol, ktery byl podle Vas zcela
mimo, byl pouhym pokusem postavit Vase nazory do kontrastnejsiho svetla. O
tom, ze zpusob, jakym se dobirate prava prispivat s diakritikou, je tak
trochu diktatorsky a egoisticky, jsem se shodl s nekolika ctenari.

                      Preji Vam krasny zbytek dne

					Adam (jiste AHA) Hauner

Adam Hauner (AHA)
University of West Bohemia, Pilsen