Cestina ano nebo ne?

Jiri Pazdernik georges at traveller.cz
Sun Dec 8 10:45:19 CET 1996

Lubor Dedina wrote:

> MS s tim nema nic spolecneho ... (az na to, ze instalace cestiny ve
> Win95 je hracka, jak systemove, tak pro e-mail).

S kodovanim 1250 ma spolecne vsechno.

> Asi stezi. Ti, co maji (meli) Kameniky by vas ukamenovali... Podle
> mne ma jedinou sanci stat se standardem (a jiz se nepsanym stala)
> cestina dle ISO-8859-2. Mozna bude pro vas prekvapenim, ze i tato
> norma se nazyva Latin2, tentokrate ISO Latin2. To druhe je problem
> tech konvertoru, ne kodovani cestiny.

Vsak to jsem mel na mysli, ISO Latin 2. Tato norma byla urcena
standerdem
pro aplikace v ceskem jazyce jeste pred uvolnenim ceske verze WFW 3.11
Viz vsechny ruzne jazykove podpory pro predchozi verze windowsu.

> Oni vetsinou jednali podle svych slov. Navic je vam jiste jasne, ze
> pokud pouzijete takovehoto primeru, tak se takto oznaceny clovek muze dost
> nastvat. A o tom, ze byste skutecne znal jejich projevy, dost pochybuju...

Znam toho dost, ale to tady neni podstatne. Nechame toho.

> Ja to chapu, kdy uz to konecne dojde vam :-(. Prectete si neco o teto
> problematice, prosim...

Nechapu, o cem?

> Ja na nikoho nekaslu. Jak to myslite? Ja jen nabizim volbu, kterou
> muzete, ale nemusite akceptovat (nikdo vas prece nenuti cist zpravy s
> diakritikou, jako vas treba nikdo nemuze nutit, abyste v dnesni dobe
> pouzival pocitac s vice jak 640 KB RAM).

Jak to myslim? Jeste vcera jste psal, ze je skoda zahazovat maily s
kodovanim, protoze kazdy si muze cesinu nainstalovat. Dnes jiz nabizite
volbu... Hmm dobra, nikdo me nenuti tyto zpravy cist, jenze ja bych
nerad kvuli tomu, ze z jakehokoliv duvodu nemam sanci si zpravu
precist v citelne podobe o neco prisel.
A co kolegove v zahranici, kteri nemaji tak snadny pristup k ceskym
programum, nebo maji problemy sladit treba dva ruzne jazyky na jednom
systemu? Zkratka duvodu, proc nepsat v jakemkoliv kodovani je stale
jeste dost. A IMHO se mnou budou douhlasit i administratori konferenci.

*         Jiri Pazdernik, Comtype Opava                     *
*         Hobzikova 3, 746 01 Opava, Czech rep.             *
*         Tel./Fax: +42/653/212607                          *
* E-mail: mailto:georges at traveller.cz                       *
* WWW: http://www.geocities.com/SiliconValley/Heights/4055/ *