Cestina ano nebo ne?

Lubor Dedina lubord at watson.bajt.cz
Mon Dec 9 10:10:27 CET 1996

Nazdar,

V. Lieberzeit mne inspiroval:

> V diskusi na dane tema na NETu zaznel jeden smysluplny navrh: Zridit
> mailovou gateway, ktera by pro zadane konference prevadele prispevky z
> diakritickych :-) na nediakriticke. Zajemci o cestinu by odebirali
> original konference, odpurci cestiny jeji filtrovanou verzi pres
> gateway. Vse zcela automaticke, bez nutnosti jakychkoli dodatecnych
> aktivit ucastniku konference. Tento navrh zapadl diky unave tematem --
> ja bych ale rad znal vas nazor na takoveto reseni.

Nevim, jestli jsem to spravne pochopil, ja bych to videl takto:

Kazda listservova konference by krome zakladnich udaju pro prihlaseni
se (subscribe konference obcanske_jmeno) vyzadovala jeste jeden udaj-
zda diakritiku ano, nebo ne. Orezavani diakritiky by se delo na
listserveru pro ty, kdoz si to preji. Pokud by byla konference
soucasne k dispozici na Usenet News, diakritika tam by nebyla
povolena.

Myslim si (ano, ja, ja si to myslim ve sve velikasske nabubrelosti -
to tem, kteri jiz zase sedaji ke klavesnici, aby si mohli ulevit
mailem s hrsti urazek), ze toto _je cesta_. Toto je TO PRAVE.

Vic se k problematice diakritiky v konferencich nechci a nebudu
vyjadrovat (aspon ne zde a tady). Vysledky ankety zverejnim okolo 20.
prosince. Jen doufam, ze mi nebudou psat zadni "Dedove Mrazove ze
Severniho Polu" :-). Nekolik nazoru jiz prislo. Dik za ne.

                                       Ahoj, Lubor

Lubor Dedina, Praha        lubord at bajt.cz
Pisete-li mi, muzete pouzivat nabodenicka