Cas...

V.T.Marvin Jerabek jerabek at marvin.fsv.cvut.cz
Thu Jul 4 11:39:19 CEST 1996

Vazeni pocitacovi maniaci... Mel bych na Vas dotaz, ktery mi uz dlouho
vrta hlavou... Mym problemem je cas... Tedy presneji receno cas, ktery
bezi na mem pocitaci (nebo na kteremkoliv jinem).

Prikazem date dostanu ze systemu nasledujici odpoved...

Thu Jul  4 11:34:53 GMT+0100 1996

A nyni narazim na 2 problemy:

1) uvazuje se tu cas letni a zimni, nebo pouze "zimni"??? Tady bych si
odpovedel sam ze pouze "zimni", ale nejsem si jist.

2) udaj GMT+0100 znamena ze... cas uvedeny pred timto udajem je GMT+1h,
nebo znamena tu zkutecnost, ze abych ziskal lokalni cas, musim k
uvedenemu casu pricist 1h???

Je-li tedy ted v lete nejakych 11:35 mistniho letniho casu, nemel bych
mit spis nastaveno 10:35, nebo dokonce 9:35 ???

Prosim odborniky na ruzne casy aby mi ulehcili me trapeni a pokusili se
mi na mou zmatenou otazku odpovedet...

Jeste na zaver jeden maly dotaz... nevite nekdo o pocitaci, kde lze
ziskat zarucene presny cas??? (ne +/- 10minut ale presneji)

Dekuji.

Marvin

PS: na tuto otazku jsem take narazil v souvislosti s prikazem 'netdate',
kdy jsem nemohl najit dva pocitce, na nichz by se cas shodoval alespon na
5 minut :-//