Datum modifikace stranky

V.T.Marvin Jerabek jerabek at marvin.fsv.cvut.cz
Fri Mar 1 15:04:22 CET 1996

On Fri, 1 Mar 1996, Radim Dongres wrote:

> Poradi mi nekdo, jak automaticky zobrazovat datum a cas posledni modifikace HTML stranky?
> Mam na mysli neco podobneho, jako jsou nejruznejsi citace poctu pristupu a pod....
> Melo by to slapat na MS WIN NT a MS Information Serveru.
>
> Diky za kazdou radu a pripadny pointer ..
>

> Radim
> g-data at login.cz

Ano, je to celkem jednoducha zalezitost. Zalezi ovsem na tom zda Vas
server (httpd) podporuje Server Side Includes. (vetsinou je musite u demona
nastavit v konfiguraci - NCSA 1.x je podporuje). Potom do vaseho .shtml
dokumentu pridate nasledujici tag

<!--#echo var="LAST_MODIFIED"-->

(tenhle tag je pro last modified date, ale je jich spousta druhu)

Pokud Vas demon nepodporuje SSI uvidite na homepage jen ten tag jak je
tu napsany, nebo vubec nic. V priznivem pripade uvidite na danem miste
formatovane datum a cas posledni modifikace dokumentu. Funguje to tak ze
demon pri nacitani dokumentu predkompiluje vsechny urcene dokumenty (s
priponou .shtm, nebo kdyz si nastavite tak i .html) A specielni tagy
zacinajici <!--# a koncici --> zpracuje.

O konfiguraci demona mam neco na sve strance kdyz to budete potrebovat,
mrknete na http://gama.fsv.cvut.cz/~marvin/  je to tam hned na ocich -
neco o CERN a NCSA demonech. Casem tam pridam jeste neco o SSI. Mate
tam taky hned ukazku jak to vypada - lastmod. a citac. Jinak na prijate
strance nic neni videt, protoze demon uz to odesila po zpracovani s
pouhym textem vysledku. Pokud potrebujete neco o SSI tak se koukente na
         HP NCSA    http://www.ncsa.uiuc.edu/
(doufam ze je to spravne).

To je asi vsechno.

Pokud to ani presto nepujde, poridte si operacni system @:) - treba Linux.