Etika publikovani na Siti

JUHAS3 at hermes.zcu.cz JUHAS3 at hermes.zcu.cz
Fri Jun 6 12:40:42 CEST 1997

> [...]
>
> *** Naprosto nesouhlasim. Problemy Internetu se nicim zasadnim nelisi od
> problemu sveta klasickych medii. Jiste, novym prvkem je velmi
> nizky prah ceny nezbytny k publikovani, ale ani ten nemeni veci zasadnim
> zpusobem. Z hlediska novinarske etiky je dnes daleko ozehavejsim problemem
> treba ziva televizni reportaz. Jako "polointernetovy" zurnalista
> (publikuju na Webu i na papire) necitim mezi obema medii zadny rozdil,
> pokud jde o miru me odpovednosti za uverejnene informace. Myslenka,
> ze by v tom nejaky rozdil byl, mi pripada zcela absurdni.

:-))
Jsem rad, ze muj nazor vyvolal nejakou reakci (i kdyz citim lehkou
nevoli :)
Samozrejme, kdyz abstrahujeme od "technickych detailu" tak se jevi
Internet co by komunikacni medium jako kazde jine.
Podobne jako jsou parni valec a Mercedes Benz v principu stejne
dopravni prostredky.

> BTW, kdyz uz musime pouzivat marxisticke periodizace dejin, demokracie
> se samozrejme vic podoba ranemu feudalismu nez prvobytne pospolne spolecnosti.
> Nejstarsi parlamenty sveta (Island, Anglie) byly zalozeny prave v tomto
> obdobi.

Marxisticke periodizace dejin pouzivat nemusime, ale v pripade naseho
(=meho) nedovzdelaneho individua patrne jine nezname, protoze jsme
byly v utlem mladi v marxistickem podruci a dosud jsme si neuvedomili,
jak tezce nas to poznamenalo. Nicmene diky panu Koubskemu jsme nyni
prohledli, trpce jsme nad sebou zaplakali a nyni slibujeme, ze uz
to nikdy neudelame (nebo se o to alespon marne pokusime)

Ale ted vazneji: opravdu jsem sam, kdo si mysli, ze komunikace
prostrednictvim novin,televize a Internetu se nijak v zasade nelisi?