Cestina na Netu: -ovsky

Marek Antos antos at cpress.cz
Thu May 1 11:22:44 CEST 1997

On  1 May 97 at 10:18, Adam AHA Hauner wrote:

> na ceskem Internetu. Jsou to koncovky -ovsky (webovsky, internetovsky).
> Osobne jsou mi znacne nesympaticke, ale nemam jistotu, ze se opravdu jedna
> o patvar a zmrseninu. (I kdyz bla'hovy' versus bla'hovsky' by mohlo

Vedou se o tom docela velke diskuse, ale drtiva vetsina lingvistu
prosazuje -ovy, zatimco drtiva vetsina lidi z praxe rika -ovsky. Cetl
jsem o tom par pojednani, to -ovy je asi opravdu spravnejsi (ale neni
to a la blah-ovy, je to slozitejsi).

Na druhou stranu za sebe musim rici, ze -ovsky je mi osobne
sympatictejsi :-) Asi jde o zvyk.

Praci a jejimu svatku zdar!

---
Marek Antos                     Computer Press
Casopis Connect!                Hodkovicka 115, Praha 4
e-mail: antos at cpress.cz         tel/fax:02/61710642