5.000.000

Vladimir Ptacek ptacek at sci.muni.cz
Tue Nov 11 09:07:06 CET 1997

On Tue, 11 Nov 1997 09:10:03 +0200, Josef Hnojil wrote:

>Dobry den,
>
>dnes rano jsem cetl rozhovor s panem Knizakem v casopise Rozhlas, kde
>byla zminka i o inkriminovanem plakatu. Pan Knizak v teto veci
>prohlasil, ze "Ceska krajina" (hlava pana prezidenta)je jeho oblibena
>socha, a psa Dasenku tam pridal pro jeji zobecneni. Pokud zatim nekdo
>vidi nejaky dvojsmysl, tak je zbytecne zaujaty.

Muj nazor je, ze to, co pan Knizak oblibuje nebo ne je prave jeho soukroma
vec, ve ktere ma svobodu a kam mu nikdo nesaha. Megalomansky reklamni
bilboard, bude prece jen neco jineho. Navic dnes si pan Knizak muze
prohlasovat kdekoli cokoli.

>Navic v dobe tvorby
>plakatu nebyla pani Veskrnova manzelkou pana prezidenta. (Pri teto
>prilezitosti pan Knizak vzpomenul na pani Olgu Havlovou, ktera o moci
>a pravomocich manzelky prezidenta nemluvila :(

Proc se tolik starame o pani Veskrnovou, kdyz ma jit o bilboard?
Ona dnes JE manzelkou pana prezidenta a tedy i soucasti jeho osobnosti
a nelze se divit, kdyz se mu podle sveho chapani sveta snazi poskytnout
podporu. Pan Knizak si ovsem deodpustil "prisolit" do citliveho mista.

>Presto vam vsem preji hezky den, (i kdyz je mi z nastvanych reakci
>trochu smutno),
>

>Pepik Hnojil

Ujistuji vas, ze nepocituji vubec zadnou nastvanost. Jen nechapu,
proc je vam, kteri stale chcete toleranci a svobodu pro vase nazory, smutno
z reakci, ktere se lisi? Nemuzete byt tolerantni i k nam, kdo se domnivame,
ze moralni hodnoty maji svou cenu?

On Tue, 11 Nov 1997 09:15:13 +0200, Ales Cepek wrote:

>Obavam se, ze situace je mnohem slozitejsi. Proto jsem take puvodni
>mirne off-topic zpravu poslal do smajlika. Podle mne jde o hranici,
>kde zacina omezovani svobody projevu a protoze Internet je informacnim
>mediem budoucnosti, usoudil jsem, ze tu jista souvislost je.

Pokud nekdo neco hulaka na ulici, coz reklamni bilboardy nesporne delani,
pak zde musi existovat hranice pro ochranu tech, kdo o takove hulakani
nestoji. Neni treba si toto plest s omezovanim svobody projevu. Stejne
tak i ja snad mam svobodu navrhnout, abychom ty, kdo si to neuvedomuji,
ignorovali.

> [...]
>Milan Knizak byl jednim z nemnohych, ktery v tisku vzpomenul pamatku
>zesnuleho rektora CVUT Stanislava Hanzla. Presidentu Havlovi prvni
>polistopadovy rektor CVUT nestal za to, aby se obtezoval. Naproti tomu
>na Hrade (!) napriklad prijal odbarveneho cernocha Michaela Jacksona.
>
>Havel ma zcela jasne a nezpochybnitelne zasluhy o Ceskou republiku.
>Presto je ale nutno jasne rici, ze nam v Cechach opet roste kult
>osobnosti (Taticek President II), "milujici narod" to jaksi nevidi a
>pan president se tomu nijak nebrani.
>
>Vsem, kteri necetli clanek F.X.Dolezala v poslednim Reflexu, jej

Myslim, ze zde jiz zabredavame do typicky ceskych hadek, ktere nic
nevyresi. Vetsina z nas ma chyby. Ja osobne se domnivam, ze neco podobneho
na "Taticka Masaryka" nam prave dnes velmi schazi.

Tato debata je sice off topic pro Smajlika, ale vyvera z denni situace,
ktera se nas vsech tyka, takze prosim o pochopeni, ze mi nedalo, abych svuj
nazor nerekl.

Hezky den,
Vladimir Ptacek
(ptacek at sci.muni.cz)
Prirodovedecka fak. Masarykova univ., Brno