Pokus o navrat.

Ross Hedvicek ross at olsusa.com
Wed Nov 12 22:44:39 CET 1997

At 10:59 PM 11/12/97 +0200, Ales Chlopcik wrote
>    Hi
>
>    Puvodne jsem si myslel, ze vyznam nekterych terminu pochopim z
>anglickeho prekladu nebo z kontextu, ale bohuzel.
>    Muze mi nekdo strucne a jasne (pro zacatecnika) vysvetlit
>vyznam, sinonyma

A synonym se pise tvrdy Y!

a rozdily nasledujicich terminu ? Mozna staci odkaz
>na URL.
>
>news

To co najdes na na newsgroups. Jsou to posty lidi, kteri je poslou do
jednoho urciteho mista = group.

>newsgroup

System spojeny s Internetem, ktery se nazyva USENET, a distribuje vzkazy
jen v rozsahu USENETU - coz pro vas znamena, ze vam to neucpe vasi postovni
schranku (na rozdil od email). Pouziva se na to jiny program nez na email
(Agent, Trumpet, atd)

>listserver

Software (program) ktere rozesila vzkazy a posty prostrednictvim emailu.

>diskusni skupina

Smajlik je diskusni skupina - protoze je rozesilana emailem - kdyby byl
smajlik na USENETU, tak by to byla newsgroup.

>konference

Blbe ceske slovo, ktere znamena totez jako diskusni skupina.

>BBS

BBS = Business Bulletin Board = jakykoliv pocitac na kterem bezi program,
ktery umozni pripojeni dalsich ucastniku tim ze vytoci cislo - nezamenovat
s network, kde jsou pocitace vzajemne trvale propojene. Takovy Internet v
malem a predchudce Internetu - dnes jsou moderni BSS spojeny s Internetem.
I takove Compuserve nebo AOL nebo PRODIGY je vlastne jen obrovska BBS.

>    Dale jsem ne uplne pochopil zkratky
>IMHO
In My Humble Opinion = dle meho nazoru

>BTW
By The Way = mimochodem

>    Dekuji        Ales
>
>PS: Co je to Archie

Program na vyhledavani programu - spojis se k archie serveru a napises
jmeno programu ktery hledas a ono ti to rekne na kterem pocitaci to maji.
Tam se pak spojis a pomoci programu FTP (File Transfer Protocol) si to
downloadujes (=stahnes). Novejsi typy Archie maji FTP funkci zabudovany do
programu.

Rosta