Internet ze zasuvky

Pavel Vachtl univers at comp.cz
Thu Nov 13 03:00:23 CET 1997

> Informace o tomto pripojeni poskytovali cca pred 3 tydny v poradu
> Objektiv na C~T1. Bohuzel jsem to take nevidel :( Jestli mate dost
> odvahy ( a casu), tak zavolejte nebo emailujte do CT (adresy urcite
> najdete na jejich serveru <http://www.czech-tv.cz/>) nekomu, kdo ten
> porad dela. Treba z nej vytahnete nejake podrobnejsi informace a pak
> date smajlikum a smajlickam vedet.

Nejdriv jsem myslel, ze je to nejaka kachna, protoze to nebylo v zadnem
profesionalnim periodiku (News on the Net, Svet namodro apod.), jenom
nejaci vseobecni a nejapni moderatori v rozhlasu to papouskovali.
Ale pak kolega Jan Hurych o tom psal v AmberZine (http://amber.i-topp.cz/)
v rubrice zprav, prevzatych z WIREDU. Cituji (CZ WIN 1250):

NOVÝ DRUH PŘENOSU (The Boy Who Cried „Net Access!“, Wired, 10 října).

Jak oznámil kanadský Northern Telecom (kde jsem měl také jeden čas čest dělat) a britský Norweb Communications, NORTEL vyvinul nový typ přístupu na Net a sice skrzevá vedení elektrického proudu. Jedná se defakto o LAN prostředí, kde komunikační signál je modulován na napětí elektrické sítě. Distribuční firmy se ale do byznysu příliš nehrnou, protože signál z počítače zřejmě v transformátorech narazí na velkou hladinu šumu, čímž pádem je třeba vymyslet přemostění (bypass), tedy přídavné instalace. Ekonomicky se to vyplatí, „sedí-li“ na každém trafu kolem třiceti zákazníků, jako třeba v Anglii, ale v Severní Americe je to jen tak kolem deseti. ( původní titul „Hoch, který křičel „Přístup na síť“ je narážka na známou bajku „Hoch, který křišel „Vlk jde!“ tak dlouho, až vlk přišel, ale nikdo mu už nevěřil )

Cili to vypada, ze na tom neco bude.

S pozdravem
Pavel Vachtl (Zivel, Sisyfos, AmberZine) UNIVERSUM,
antikvariat odborne literatury (4000 titulu)
+ individualni reserse na Internetu
e-mail: univers at comp.cz,
  nebo: vachtl at scientist.com
telefon 02/302 48 60   Praha 6