Hledani na internetu

Josef Hnojil hnojil at Panurgos.fsv.cvut.cz
Thu Nov 13 09:10:00 CET 1997

On Thu, 13 Nov 1997, kovomat wrote:

>1, Jestli nekde na internetu existuje alespon nejaky seznam diskuznich
>skupin, jestli ano, kde a jak je mam hledat.

Pro zacatek doporucuji news.answers, kam je jednou za cas zasilan
seznam vsech skupin (i s pripadnou ne/aktivitou te ci one skupiny).

V Cechach je na serveru Zapadoceske univerzity k dispozici
brana k newsgroups <http://www.zcu.cz/services/news/>.

>2, Po nekolika neuspesnych pokusech jsem rozchodil Internet News a byl jsem
>trochu prekvapen mnozstvim diskuznich skupin. Bohuzel, muj program nenabizi
>inteligentni vyhledavani. (Sice mi na telecomu slibili, ze mi poslou nejaky
>ten vyhledavac, ale uz je to tri tydny a stale nic.) Chtel jsem si vybrat
>ceske skupiny, ale muj vyhledavac vyhledava jen podle nazvu. Muj dotaz zni?

>Existuje nejaky vyhledavac, ktery by byl schopen vyhledavat jen cesky
>hovorici skupiny? Jestli ano, kde jej mohu ziskat, nebo alespon seznam jen
>ceskych skupin.

Cesky hovorici newsgroups vzdy zacinaji cz.*. Podle toho je
poznate. Napr. ryze nemecky hovorici maji de.* Jinak se v ostatnich
mluvi temer vzdy anglicky.

Pan Pavel Satrapa udrzuje dokument "Network Resources in Czech
Republic". Tam je vsechno rozdeleno podle jednotlivych internetovych
sluzeb.

Pepik Hnojil