jazykovy koutek (Re: Pokus o navrat.)

Ales Cepek cepek at fsv.cvut.cz
Thu Nov 13 21:23:09 CET 1997

On Thu, 13 Nov 1997, Ross Hedvicek wrote:

> Ja tomu verim... doslo mi to ze souvislosti..  s v roce 1995 jsem byl v
> Cesku a posadil jsem se tam za ceskou verzi Microsoft Excel a hlava mi sla
> kolem z tech vsech pokynu...
>
> Dalsi takove srandovni slovo je "stahnout si" ve smyslu "download" ...
> pripada mi to  divne... stahnout si je mozno kalhoty... ale program?
>
> :-)

Dovedu si predstavit, ze by nekdo mel chut rikat "natahnout si soubor"
(a kdybychom se v nejake casove smycce dokazali vrati o par let zpet,
treba by se to i ujalo) .... ale zase bychom skoncili u tech kalhot :-)

Co se podobnych jazykovych nedorozumneni mezi cestinou z Cech a
cestinou odjinud doporucuji vsem, kdo je snad neznaji, skvele povidky
Josefa Skvoreckeho. Napriklad "Trip do Ceska".

Ales

P.S. ... a jak bys vlastne, Rosto, prelozil dvojici download/upload ?