Jazykovy koutek II.

Josef Hnojil hnojil at Panurgos.fsv.cvut.cz
Fri Nov 14 09:26:58 CET 1997

Ahoj Smajlici a Smajlicky,

jazyk a ruce se mi krouti, kdyz slysim nektera slova, ktera se
objevuji u velkych firem. Uvedu jeden priklad za vsechny: Microsoft CZ
prosazuje vyraz 'kustomizace'. (Tech prikladu i od jinych firem by se
jiste naslo vice.:( Pokud nekdo v emailu pouzije slovo 'file', tak nic
proti tomu. Ale pouzit ho napr. v ceske prirucce a nevysvetlit jej,
tak to je 'zverstvo'.

Pozor, abychom neskoncili jako ve Francii nebo na SLovensku. V prvnim
pripade az obsedantni chovani vuci cemukoliv anglofonnimu (video se
francouzsky rekne 'magnetoscope'). A na Slovensku ma podle Lidovych
novin pristup k pocitaci jen 15% (?? - chtel jsem si to najit na
serveru Lidovych novin, ale protoze nepouzivam IE, tak jsem
'namydlenej' - je tam diskriminacni hlaska 'nejlepe prohlizet s IE'. A
navic tam neni moznost nastavit si ISO-8859-2.) procent lidi a 30%
obyvatel Slovenska nikdy neslyselo o Internetu (o ti se maji :).

Hezky den,
Pepik Hnojil