historie pojmu "konference" (Re: Pokus o navrat.)

Ales Cepek cepek at fsv.cvut.cz
Fri Nov 14 18:09:21 CET 1997

On Fri, 14 Nov 1997, Ross Hedvicek wrote:

> ekvivalent. Videoconference (anglicky) = videokonference (cesky) proc ne.
> Ale mailing list = konference? To je prece hovadina...

Zadny jazyk se nechova 100% logicky (viz napriklad anglicke
predlozkove idiomy). V pripade ceskeho vyrazu "konference" (mailing
list) jsem si temer jist, ze se nejdrive rikalo "elektronicka
konference" a pak doslo ke zkraceni na jedno slovo. Vzhledem k tomu,
ze jde o velmi kratkou historii, mozna, ze bychom dokazali vystopovat
`pachatele', ktery tento inkriminovany termin pouzil jako prvni a
takto ho zavedl do cestiny. Pokud tedy mate moznost casove dolozit co
mozna nejstarsi doklad pouziti uvedeneho pojmu, napiste do smajlika
(ja se dostanu na fakultu az po nedeli).

Ales Cepek

katedra mapovani a kartografie                  <cepek at fsv.cvut.cz>
fakulta stavebni CVUT                           tel. (02) 2435 3881
Thakurova 7
166 29 Praha