laser

Ales Chlopcik vps.vnpm at traveller.cz
Fri Nov 14 21:00:08 CET 1997

Yehudi Duncan píše:

> snazim se dat dohromady neco o komunikaci pomoci laseru ve volnem
> prostoru. Tj. ne optickymi kabely.
>  2. funguje-li nekde nejaka sit na teto bazi
>   Posledni stopu jsem zachytil v Brne. Tam udajne neco takoveho
>   meli spachat mezi tamni hvezdarnou a MU

    Hi

    Sorry, ale je to vubec principialne mozne ??

    Kdyz si predstavim, ze aby to bylo mozne (diky cistote ovzdusi,
mlham, ...) musel by ten paprsek mit prumer urcite mensi nez 0.1 mm.
Pri vzdalenosti 1 km se mi ani nechce pocitat uhlovou odchylku. To by
to muselo byt zabetonovane ve strese budovy, ktera se nehybe, ale
takovou neznam. Nejake gyroskopicke (nebo jine) korekce jsou sice
mozne, ale PRESNOST, PRESNOST.

    Ales