laser

Jaroslav Klaus J.Klaus at sh.cvut.cz
Sat Nov 15 07:30:05 CET 1997

Ales Cepek wrote:

> ... nejsem odbornik na prenos dat pomoci laseru ale jestlize necini
> nejmensi problem nasmerovat laser pro mereni delek (coz je pro nas
> geodety denni chleba), pak nevidim duvodu proc by smerovani melo
> byt problem pro prenos dat.

Na jakou vzdalenost ale denne zamerujete? Kdyz to dozenu do extremu
tak asi v uhlu 20 stupnu zameri i male dite, ale v uhlu tak 0.01 sekund
(coz je asi jen 20km na 1mm cil) to zvladne daleko min lidi.

> Neni mi jasne proc by na prijmu musel byt prumer paprsku prave 0.1 mm.

Na to jsem reagoval v predchozim postu

> V geodesii (nejen tam) vraci dalkomeru zpet odrazeny signal koutove
> odrazece

Mereni nejake vzdalenosti ma UPLNE jine podminky. Vy tu vzdalenost muzete
merit treba 1 sekundu a namerene udaje pak statisticky zpracovat a
zpresnovat
vysledky (tedy ne Vy, ale ten vas pristroj). Sum, ktery vznika temi
poruchami,
se tim pri vetsim poctu mereni eliminuje. To si nemuzete dovolit pri
prenosu dat.
Tedy muzete, ale moc velkou prenosovou rychlost tim nedosahnete.

> a podobna kocentrace pro zpracovani neni nutna.

Koncentrace? To snad plati prima umera mezi prumerem rezonatoru a
intenzitou?!
To snad NE!

> Ales Cepek

Jarda