laser

Jaroslav Klaus J.Klaus at sh.cvut.cz
Sat Nov 15 07:00:45 CET 1997

Ales Chlopcik wrote:

>     Hi
>
>     Sorry, ale je to vubec principialne mozne ??
>
>     Kdyz si predstavim, ze aby to bylo mozne (diky cistote
> ovzdusi,mlham, ...)

Nejen pevne, kapalne a plynne castice ale i zmena teploty ma vliv na
zmenu
indexu lomu atmosfery.

> musel by ten paprsek mit prumer urcite mensi nez 0.1 mm.

Proc? Snad vetsi, ne? Paprsek 0.1 mm bude mit vic poruch nez paprsek
2mm.

> Pri vzdalenosti 1 km se mi ani nechce pocitat uhlovou odchylku. To by
> to muselo byt zabetonovane ve strese budovy, ktera se nehybe, ale
> takovou neznam. Nejake gyroskopicke (nebo jine) korekce jsou sice
> mozne, ale PRESNOST, PRESNOST.
>
>     Ales

Osobne si myslim, ze prenos informaci ( v podminkach o ktery se tu
bavime)
elektromag. zarenim v oblasti viditelneho spektra ma vic nevyhod nez
vyhod.
V oblasti radiovych vln je toto mnohem lepe zvladnute. Podle mych
laickych
znalosti bych laser pouzil asi jen do nekolika malo stovek metru. A to
jeste
jen v pripade, ze to nepujde napriklad optickym vlaknem nebo metalikou.

Jarda