laser

Ales Cepek cepek at fsv.cvut.cz
Fri Nov 14 22:11:06 CET 1997

On Fri, 14 Nov 1997, Ales Chlopcik wrote:

>     Kdyz si predstavim, ze aby to bylo mozne (diky cistote ovzdusi,
> mlham, ...) musel by ten paprsek mit prumer urcite mensi nez 0.1 mm.
> Pri vzdalenosti 1 km se mi ani nechce pocitat uhlovou odchylku. To by
> to muselo byt zabetonovane ve strese budovy, ktera se nehybe, ale
> takovou neznam. Nejake gyroskopicke (nebo jine) korekce jsou sice
> mozne, ale PRESNOST, PRESNOST.

... nejsem odbornik na prenos dat pomoci laseru ale jestlize necini
nejmensi problem nasmerovat laser pro mereni delek (coz je pro nas
geodety denni chleba), pak nevidim duvodu proc by smerovani melo
byt problem pro prenos dat. Neni mi jasne proc by na prijmu musel
byt prumer paprsku prave 0.1 mm. V geodesii (nejen tam) vraci
dalkomeru zpet odrazeny signal koutove odrazece a podobna kocentrace
pro zpracovani neni nutna.

Ales Cepek

katedra mapovani a kartografie                  <cepek at fsv.cvut.cz>
fakulta stavebni CVUT                           tel. (02) 2435 3881
Thakurova 7
166 29 Praha