Subor typu PostScript

Petr Nachtmann petrnach at web.natur.cuni.cz
Fri Jan 23 19:24:18 CET 1998

> nepouziva. Zajimalo by mne, jak by se na vas divali v tiskarnach,
> kdybyste jim prinesl dokument (knihu, manual apd) v html. :-)

Oni by bohuzel nebyli nadseni ani kdybych jim ji prinesl v Latexu.

> No, jeste jsem nevidel jehlickovou tiskarnu se sitovym rozhranim.

Tiskovy server - takova ta krabicka s Ethernetem na jedne a Cetronicsem na
druhe strane.

> Ale je tam urcite volani procedur, promenne a jine...
> Myslim, ze i nejaky ten cyklus by se nasel. Ono je to tezke.
> Co je normalni dokument?

Dopis, kniha, sjetina, fotografie....

Nikdy jsem neslysel o programu, ktery by optimalizoval vystup pro PS tak,
aby opakujici se graficke elementy apod. vytvarel pomoci cyklu.

Ale byla by to zajimava programatorska uvaha.

> Nevim. Tolik do DTP nedelam, abych to mohl posoudit globalne. (Adobovskeprodukty
> ho pouzivaji, kdyz si to sami upekli :-)). Ale treba je to nadcasova
> zalezitost. NeXT dojel, paradoxne, taky vlastne na to, ze byl prilis vepredu.
> A jeho myslenky se zacinaji postupne uplatnovat az dnes.

Slysel jsem o pokusu implementovat Display PS i na Amize. Jeden inzenyr
pry potom napsal: "pote, co se vykreslilo prvni pismeno, jsme vedeli, ze
Display PS na Amize nebude" :)

> No vidite. Jak by to vypadalo asi v html? :-)

Vzhledem k tomu, ze ta CD ROM je jenom pro Wintel, by se to dalo resit
kompresi celeho disku (neco jako Stacker), nebo tam mit velky ZIP a z nej
rozbalovat jednotlive stranky na hadr pomoci nejake ActiveX komponenty.
Mimochodem, fulltextove vyhledavani v PDF si pry neporadi s ceskou
diakritkou.

> z tech nejhlavnejsich je i ta, ze naprosta vetsina tiskaren umi PS, ale ne PDF.

Jakych tiskaren? Profesionalnich laserovych urcite. Ale
nektere laserovky neumi ani PCL, o tryskovych a jehlickovych tiskarnach
nemluve. To, ze kazda osvitova jednotka ma postscriptovy RIP je skvele,
ale doma nemam ani jednu a v praci taky ne.

> PDF zustava standardem pouze v distribuci dokumentu (ackoli bude standardem
> tisku pro systemy typu Adobe PostScript Extreme jako interni format pro RIP).

Co je to Adobe PostScript Extreme?

Petr