Subor typu PostScript

Jaroslav Klaus J.Klaus at sh.cvut.cz
Fri Jan 23 21:00:25 CET 1998

Petr Nachtmann wrote:

> Oni by bohuzel nebyli nadseni ani kdybych jim ji prinesl v Latexu.

V Latexu ne, ale v DVIcku by vam ho vytiskli. Ale tady nejdeo TeX, ale o PS a HTML a
nerad opet pripominam, ze kazdy
je na neco jineho.

> Tiskovy server - takova ta krabicka s Ethernetem na jedne a Cetronicsem na
> druhe strane.

A muze ta "krabicka" byt velka jako moje PC? :-) To je jasne,ze nad vsim muzete
vytvorit gatewaye z/do "lepsiho" protokolu,
ale zrejme ty sedmibitove protokoly mely nejaky vyznam
v historii. Kdyby se dnes tvoril SMTP tak by byl urcite taky
8bitovy.

> Dopis, kniha, sjetina, fotografie....

Struktura dat knihy se docela podstatne lisi od fotografie.

> Nikdy jsem neslysel o programu, ktery by optimalizoval vystup pro PS tak,
> aby opakujici se graficke elementy apod. vytvarel pomoci cyklu.

jednuchy, ale presto (mozna prave proto) mocny nastrojXfig (mam pocit, ze GNU
licence).

> Slysel jsem o pokusu implementovat Display PS i na Amize. Jeden inzenyr
> pry potom napsal: "pote, co se vykreslilo prvni pismeno, jsme vedeli, ze
> Display PS na Amize nebude" :)

:-)

> Vzhledem k tomu, ze ta CD ROM je jenom pro Wintel, by se to dalo resit
> kompresi celeho disku (neco jako Stacker), nebo tam mit velky ZIP a z nej
> rozbalovat jednotlive stranky na hadr pomoci nejake ActiveX komponenty.

:-)) proc to delat jednoduse, kdyz to jde slozite, ze?No, mozna proto, aby se ty "na
nic" veci od MS vyuzily. :-)

> Mimochodem, fulltextove vyhledavani v PDF si pry neporadi s ceskou
> diakritkou.

To bude asi problem Acrobat Readeru. Rozhodne ne PDF.

> Jakych tiskaren? Profesionalnich laserovych urcite. Ale
> nektere laserovky neumi ani PCL, o tryskovych a jehlickovych tiskarnach
> nemluve. To, ze kazda osvitova jednotka ma postscriptovy RIP je skvele,
> ale doma nemam ani jednu a v praci taky ne.

Tiskarnu s PS poridite uz od 20-30tis. Kc.

> Co je to Adobe PostScript Extreme?

Specialni architektura vyvinuta pro tisk PDF dokumentu.Umoznuje rasterizovani 400 a
vice stranek za minutu. Jeden
z prvnich je IBM InfoPrint 4000, ktery zvladne 464 jedinecnych
stranek za minutu. Jak jsem jiz rekl, vyuziva formatu PDF
a take PJTF (pro spravu tiskove fronty). Umoznuje tisknout ale
i PS diky tzv. "Normalizeru", ktery je soucasti architektury.
Cely system muze byt dale rozsirovan dvema cestami.
1) plug-ins do Acrobat Exchange aplikace
2) specialnimy komponentami - job ticket procesory
Plug-iny se jiz prodavaji a komponenty bydou polovine tohoto roku.
Dalsi podrobnosti samozrejme na www.adobe.com ;-)

Jarda