Linux as router (fwd)

Jan Kurik kurik at reax.cz
Wed Mar 11 08:27:27 CET 1998

>Zdravim,
WinProxy)?
>kdyby Vam nekdo zodpovel tuto otazku, prosim o forward.

    Doufam, ze moc nekecam, ale charakterizoval bych tento rozdil nasledovne
:
WinProxy je firewall
WinRoute je router
    Firewall funguje tak, ze aplikace se neodkazuje primo na server ktery
chce kontaktovat, ale na firewall a ten dle sveho nastaveni usoudi kam a
jestli se ma pripojit. Vysledek ze serveru je zpet vracen firewallu a ten ho
posle klientu.
    Router funguje tak, ze ve vrstve IP paketu jsou odchytavany pakety
splnujici nejaky pozadavek ( obvykle ten, ze nepatri do vnitrni site ) a
jsou predany tam, kam to urci smerovaci tabulky ( obvykle tedy nekam do
vnejsi site ).

    WinRoute znam ale pouze z doslechu a referenci, takze nevim jak to v nem
funguje. Ty reference jsou ovsem velmi dobre. WinProxy pouzivame ve firme k
plne spokojenosti ale pri instalaci nove aplikace jdouci na internet (IRC,
RealAudio ...) je ho nutno vzdy prenastavit aby bylo pruchozi.

    Jestli jsem si moc vymyslel, tak mne opravte :-)

Jan Kurik <kurik at reax.cz>