Jiny pohled

Petr Nachtmann petrnach at natur.cuni.cz
Tue Nov 10 15:45:36 CET 1998

> (V tomto miste bych byl cekal reakci, argumentaci. Neprisla.)

Me se takove veci take nelibi, IMHO je to ovsem hlavne chyba navrhu,
technika jako takova za to nemuze.

> _Vy_ jste akceptovali _moje_ rizika.
> Nehledate (ani neuznavate) zadne jine reseni.

Jine reseni existuje (opice a poustevnici). Muzes jit prikladem, pokud ti
toto reseni vyhovuje, zatim ti vice vyhovuje zivot v industrialni
spolecnosti.

> a ze mne se pokousite delat vola, nebo me (= kohokoliv) aspon zesmesnit,
> kdyz uz nemate fakticke argumenty. (Ty o poustevnicich to vazne nejsou.)
> To je na tom spatneho.

Pokud jsi vymyslel nejakou dalsi moznost, sem s ni.

> Reagovat na toto konstatovani recmi o opicich misto argumentace,
> obhajoby (positivni) sveho stanoviska.
> Tahle demagogie je vlastne vyhrozovanim, apelem na muj strach:
> ,,Kdyz nebudes s nami (chtit byt) zavisly na (prokazatelne nespolehlive)
> technice, budes poustevnik a jsi v ... .``

To neni apel, to je konstatovani.

> Tedy: nebyt zavisly uplne na vsem co ostatni jeste neznamena byt
> poustevnik.

A jak tato zavislost vypada? Nejake rednecky hrajici si o vikendu na
kovboje a vracejici se zpet ke komfortu a teple vode do civilizace moc
neuznavam.

> A navic, dalsi stupen: Byt poustevnik vubec jeste neznamena byt v ... .

Opravdu? Proc jim tedy nejsi? :-)

> Ja nerikam, ze ja zavisly vubec na nicem nejsem, nebo ze bych chtel
> byt z fleku poustevnik.
> Take ale tyto volby predem nezatracuji a dovolil jsem si podporit

Takze nevis, co vlastne chces?

> konstatovani, ze zavislost na necem technickem a principialne
> nespolehlivem neni dobra vec.

> No prave. Kdyz to bude mit ten doktor na papire, nikdo mu to nehackne. :-)

Papir je napriklad horlavy :-)

> A kdyz pan doktor pacienta zna, z hlavy mu to taky nikdo neveme.

Doktor pamatujici si krevni skupiny a Rh vsech svych pacientu neni zcela
obvykly. A co kdyby si to prece jen pamatoval, ale jednou se seknul?

>   Pokud jde o tu delku zivota: Jsi si jist, ze je dobre, ze jsme
> nezemreli jiz v detskem veku? Ja ne. Jsem si vedom toho, ze bych
> pred nekolika stovkami, mozna uz i jen vice desitkami let neprezil,
> a z hlediska ,,prirozeneho vyberu`` by to bylo pro lidsky druh urcite
> lepsi. Kazdy, kdo by v ,,prirozenem`` vyberu ,,neprosel``, nese
> s sebou pro lidsky druh genetickou zatez, ktera by ani jeho potomkum
> pravdepodobne neumoznila prezit.

Temihle otazkami se zabyvala eugenika, ale zprofanovala se.

> Svejk si schuzku po valce nedomlouval slovy ,,zavolame si``, i kdyz uz
> v te dobe telefon prokazatelne existoval, ba davno jiz stihl byt nasemu
> geniovi odcizen nejakym Celozrnnym Zvonkem. Tusil, ze by telefon zrovna
> nemusel fungovat. Proto zvolil zname spolehlive reseni:   :-)
> ,,Po valce v pet u Kalicha!``

Nestabilni: Vyzaduje moznost velmi rychle dopravy do Kalicha (co treba ze
Sibire?) a nutnost presneho urceni konce valky (vzpomenme tahanice o 8./9.
kveten).